Keep calm and carry a wand.

Fucking amazing weather! Gick hem från stan i bara linne (haha, ja intei  BARA linne, men ni fattar vad jag menar)fast klockan var runt halv sju. För någon vecka sedan gick jag med min tjocka dunjacka. Keep away!

Riktigt bra onsdag! Okey, dagen började med irritation, fast ändå inte, var på bra humör, men stör mig på vissa saker och NEJ jag tänker inte vara tyst om det. Those days are over! ;) Säg vad du tycker, utan att vara rädd för att upplevas som tjurig, för nej, det är man inte bara för att man har en åsikt. Vissa andra människor tycker en jävla massa hela tiden och det ska jag också börja göra. så det så! Och nej jag är inte arg, men kände för att svära lite.

Spelade ordspel med sjuor och hängde i media och övervakade Chefren (?) första timmen. Sedan var det dags för språkval med faktiskt  en del ganska pigga nior, trors att de haft NP. Jag skrev "en del" därför att en av dem var extremt trött och sov i princip hela tiden vi såg OC. Det var ganska underhållande faktiskt...:) Tur för hen att ingen filmade och la ut på fejsan.

Sist på dagen stod engelska med år 8 på agendan. Min lilla fina grupp! Vi såg kortfilmen "The shovel" (UR), diskuterade den i par på engelska och sedan fick de skriva sammanfattning. Andra timmen ägnades åt vocabulary-häftet och Alias-spel ute i solen. Lovely! :) Blir alltid glad när jag har dem, mina finingar! 

Ett annat positivt besked i skolans värld var att eftermiddagen gick riktigt bra för min adept. Yes!

I morgon ska det bli fint igen. Feeeeeejnt! På fredag verkar det dock bli bakslag igen, men go ahead, den dagen blir jävligt jobbig i vilket fall :(


Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0