"We're going up.."

Hey! Skön, mysig, solig, vårig söndag idag = me likey!

Vet inte hur ni tolkade mitt förra inlägg, orkade inte skriva allt jag tänkte utan kortade ner, men det jag nog mest ville säga var att alla människor är olika, vi blir alla lyckliga av olika saker och det är det som också är fantastiskt!  Och att jag mår väldigt bra, jag älskar mitt liv! :)
Jag umgås med underbara människor som lever precis som jag, och underbara människor som lever på ett helt annat sätt, men jag tycker lika mycket om dessa personer i alla fall!
Fantastiskt egentligen att vi människor kan vara så olika, men ändå så lika ( en tanke som finns med i boken Du & du & du som jag läser med mina nior just nu).

Människor är fantastiska! Önskar att vi alla kunde vara mer öppna egentligen, som i andra kulturer. Tänkte på det när jag läste en krönika en vecka. Det där att folk (mig inberäknad) tror det är något fel på en person som sätter sig bredvid en på bussen eller bara börjar prata med en, utan anledning. Samtidigt kan sådana möten vara så härliga och göra en glad. Tänkte på det i går när en man började prata med mig nere vid återvinningen, bara kommenterade något och skrattade ihop. Varför inte, liksom?

Känner mig seg i kroppen, har iiiiinte tid att bli sjuk. No, no! Ska testa Ben&Jerrys nya glass: Oh my! Apple pie
och mysa ihop mig i soffan och fortsätta läsa i "Fatta eld" andra delen i trilogin om Hungerspelen. Fastnade verkligen!

På måndag är det skärpning, vad gäller maten alltså, har frossat i helgen, men nu räcker det. Vill inte äta sött mer. Back to the nice bokstavslife! ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0