Lie-in

= sovmorgon på engelska. Kan inte riktigt vänja mig vid det, ordet alltså, tycker det borde finnas ett bättre uttryck. Att vänja mig vid sovmorgnar kan jag dock ;) Studiedag i morgon är inte lika med sovmorgon utan samma tåg som vanligt. Känns skönt med en studiedag när man har varit borta, hinna landa lite innan man har lektioner igen, och se över sitt skrivbord. Fast det kanske är någon som städat nu när jag varit borta. Vem vet? En annan lyx är att hinna ut för att äta lunch. Vad vi lärare kallar lyx är nog vardag för många.

I dag sov jag till typ tolv..börjar bli nattuggla igen. Seeeg är jag i gråvädret, men var nyss ut en sväng. Nu ska jag greja, facebooka och planera lite. Mejlade en elev på fejsan för att påminna om kvällsskola och fick svaret att han inte trodde det skulle vara något på måndag och hade andra planer. Jag svarade "Men vad kan vara viktigare än svenska.. :)" Får se vad han säger, haha.

NU: mer kaffe. Min kropp kräver koffein idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0