Inspirerad ♥

Don't know where to start, har en massa ostrukturerade tankar i huvudet. Jag kan i alla fall säga att jag är full av inspiration och att den där gnistan har tänts, den där gnistan som gör att man vill testa nya saker och utvecklas. Vill  söka kurser, vill planera upp tusen olika lektioner med mina elever, vill resa, vill skriva, vill forska, vill plugga....ja allt möjligt :)

Fick tummen ur och ansökte om lärarlegitimation på webben nyss. Har haft inskannade dokument i min inkorg sedan i januari, men bara inte kommit mig för, men nu så. Kan väl vara bra till något, kanske?

Drog till Flen i tisdags morse så i går kväll var det väldigt skönt att landa hemma. Stack och handlade lite och sedan blev det film och soffhäng. Den här förmiddagen startar nog lika, ska se filmen "Play"när den laddats klart och sedan måste jag hugga in i "Fatta eld. Hade nästan abstinens när jag åkte ifrån tegelstenen (nackdelen med att köpa trilogin..för tjock för att släpa med sig) men hade ändå inte hunnit läsa något nu när jag var borta. Har läst kanske 5 sidor i " Edward Finnigans..."

Var alltså på Pilen-kurs, för den som missat det. Ett i princip heltäckande material (stavning, ordkunskap, språklära) som man kan arbeta med i svenskundervisningen. Detta var steg 1-5 så jag skulle behöva gå fortsättningen för att kunna jobba med det högre upp, men med sjuorna går det att köra igång - köra vidare där de är. Oj oj, vilken strukturerad människa som arbetat ut systemet, det skulle min hjärna aldrig klarat, in a million years..;)

Fyra fullspäckade dagar har det varit. Lyxigt att bo på hotell och få åka taxi till "jobbet/lektionerna" och bli serverad frukost, lunch och middag på olika ställen. Riktigt god mat, fram för allt den i "Grottan", till exempel exotisk planka. Sista middagen på hotellet var hjortfärsbiff, mmm. Öl på det och kvällen var gjord :)

Har haft en massa olika dialekter runt mig de senaste dagarna. Dalmål och värmländska = nostalgi. Har även lite grann insett, bara insett dock, vad en "Linda-kille". Inte illa på en resa till Flen va? ;)

Nääää, uppdaterar säkert mer i dag för vill SKRIIIIVA! 

Nu blir det kycklingwok och mängder med kaffe!

XOXO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0