Hey!

Härliga lördag. Solen lyser och jag har inga krav. Förra veckan, veckan efter lovet, gick seeegt, men den här veckan har gått supersnabbt. Swooosh!

Ett axplock från skolans värld:

börjat med muntligt NP med år 9 i engelska och 3 st slog till med MVG, bra möten med elever och föräldrar, försovit mig, skrattat och haft roligt, varit bekymrad för elev, fått ett förtroende, fått hela arbetsrummet att lukta kaffe, blivit arg på elever jag vanligtvis inte blir arg på, haft riktigt bra bokprat med mina fina nior i svenska, haft soliga och ganska mysiga (!) rastvakter osv osv.

En ganska vanlig men variationsrik vecka med andra ord!

Summering av livet utanför skolans värld (känns som 10 procent av mitt liv just nu):
fastnat i "Hungerspelen"!, fuskat med GI-life, men tar nya tag, öppnat klädpaket med vårkläder, köpt biljett till Peace & Love i sommar (Rihanna, Kent, Winnerbäck..m.fl.) <3.
Avslutade arbetsveckan med bokcirkelträff i Berg hos saknade Anna igår kväll. Bokprat, prat, världens godaste fisksoppa, vitt vin och fredagsmyskänsla. Härligt!

Nästa bokträff är hos mig och tills dess ska vi ha läst "Edward Finningans upprättelse". Ser fram emot att läsa om den :)

Next stop: Kaffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0