And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.

Har åkt från jobbet innan 16 två dagar i rad nu. Varför jobba mer än 45 timmar per vecka? Aber nein!

Massa tankar som snurrar i huvudet så det här kanske blir någon form av "stream of consciousness"". I morgon ska jag ringa Victor för jag vill säga "ja, tack" till "kamratstöjdaren". För övrigt var det väldigt trevliga personer som var till oss från ungscenöst och kul att höra att vi hade en härlig stämning och att det var så lugnt i korridorerna. Det får vi faktiskt ofta höra av besökare. De tyckte även att skolmaten var kanongod. Det ska jag berätta för eleverna..;)

Igår kände jag mig grå och det regnade på vägen hem, OCH blåste. Fy fan. haha. Färgade min utväxt på kvällen så nu känner jag mig lite mer ""colurful" igen. Köpte också ny mascara så även mina ögon får se lite piggare ut.

Torsdagar är en schemamässigt fin dag, då jag har sovmorgon och sedan endast rastvakt följt av tre timmars svenska med niorna. I dag hade vi en väldigt harmonisk och produktiv lektion. Hade en planering för vad som skulle hinnas med och de fick själva bestämma ordningen. Hann ge respons, handleda, prata om texter samt jobba extra med läsförståelse i lugn och ro med en elev. En annan elev jobbade riktigt bra och kom igång med att skriva läslogg och vi hade bra diskussioner. Lovade även att hjälpa honom med ett personligt brev inför ansökan till sommarjobb. Där ser de att svenskan kan vara nyttig.
Tiden gick supersnabbt, tyckte jag, och en kille kommenterade det med att "tiden går fort när man har roligt". När jag skrattade till och sa "ja,för det menade du veeerkligen va?".Så sa han allvarligt "men fröken jag var inte ironisk". haha, de är för söta.

Fredag i morgon ni.  Skönt värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0