Tonight, we're young.

Bloggpausen så här i slutet på maj/början på juni bara blev så...har inte haft tid att skriva något utöver facebookinlägg och omdömen. Men snart, snart, snart är det sommarlov och 24 timmar per dag att fylla med det jag själv vill. Fiiiiiii fan vad skönt!

Minns knappt vad för minnesvärt som har hänt sedan sist?

Jess var här och hälsade på helgen för två veckor sedan och vi hade en superhärlig helg med sol! Var ut och drack drinkar och åt tapas på utseserveringen på aiolitapasbar, lunchade i solen i stan, träffade även L och drog sedan till trädgårdsföreningen med latte, var ut och åt på Yogi, såg film, tog obligatoriska kort på Tage, drack vin osv.

Veckorna har mest rullat på med jobb och sånt, har väl blivit någon fika eller annan kvällsaktivitet någon gång. Förra fredagen hade vi studiedag och vädret var underbart! Efter 16 drog vi ner till Zebban och tillbringade resten av kvällen där på utserveringen med härliga Blåklintare. Skööön kväll! Drack en massa svalkande öl.
Till slut drog jag Ellie och Ola vidare till Linkan och avslutade kvällen på Ågatan innan vi promenerade hem i ett lätt sommarregn. Största delen av söndagen tillbringades på en filt ute i solen, lite blandat med rättning och läsning.

Saknar solen och värmen som fan! Vad hände med vädret?

I fredags var det bokcirkelträff hos Sara. Vi skulle diskutera "Vindens skugga", men jag hade läst cirka 20 sidor så mina inlägg var obefintliga. Det enda jag orkat/kunnat läsa senaste månaden är ungdomsböcker, elevtexter och råd inför betygsättning. Kind of sad. Men nu är det ju loooov snart och det känns bara underbart med en bokhög som väntar på att bli läst. Eftersom jag har läst nästa bok till bokcirkeln så är jag redan i fas inför nästa träff i augusti. Den är lättläst, men riktigt bra/otäck!  Själv låter jag Barcelonaboken vila ett tag till och har nu huggit in på "Pythians anvisningar". Sista delen i  trilogin om Victoria Bergman. Spännande!
Efter lunch får den dock vila för då är det kunskapskrav som står på läsagendan. Har satt alla niors betyg så nu återstår åttorna. Deadline på onsdag, 24.00, men tänkte att jag i år kunde ta tag i det någon dag innan. Inte illa va? Hela tre dagar innan!

Nä, nu ska jag hinka kaffe så ögonlocken förhoppningsvis krullar upp sig någon decimeter. Trött som f-n!
Tråkigt inlägg, men återkommer med tips, bild, recept och lite annat snarast. Min kreativa ådra är ganska död just nu.

TTYL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0