"Somebody that I used to know".

Första sommarlovsdagen! Jag väljer att fortfarande säga så, istället för semester, för sommarlov låter mycket bättre och mysigare. Gives me a good feeling.

Sitter med en kaffe från min Nespressomaskin i handen, surfar runt och läser bloggar, uppdaterar min egen bortglömda blogg och tittar på solen som lyser in genom balkongdörren. Nästa åtta veckor innan jag ska infinna mig på Blåklint och jobba igen. Åtta veckor med sovmornar, äventyr, nya platser, grillning,fina vänner, livemusik och annat. Dagar att fylla med det man vill.

Sista tiden har varit riktigt bra och fylld med roliga saker. Göteborgshelg förra helgen. Åkte tidigt på fredagen till Götet och mötte upp Maria i stan. Drog och fikade och gick i stan en sväng innan vi åkte vidare till Partille.
På lördagen var det fest hos M&M med massa tevliga människor, buffé, bål, vin, balkonghäng i solen och tävlingar. Mycket trevlig kväll! :)
Tog bussen hem till Linkan igen på söndag eftermiddag, en helg går såå snabbt!

Förra veckan bestod sedan av sista lektionen för terminen med alla grupper, alltså inte något särskilt ansträngande. Comeniusavslutning med dokumentärfilm, tårta och tipspromenad, såg sjuornas filmer på engelska, tävlingar, Jeopardy på engelska med niorna, glass, Pratmakarna, Qube- Utan tvekan (otroligt kul spel som jag körde tre dar i rad, beroendeframkallande. Garvade galet i början och svor nog en del...), avstyrande av vattenkrig och fotbollsmatch lärare-elever (nej, jag var inte med).

På onsdag var det avslutningsmiddag med niorna. En härligt lyckad kväll. Adam Tensta uppträdde och det var riktigt bra drag! I like :) Torsdagen var avslutningskväll i kyrkan och massvis med kramar och tårar då vi sa hejdå till fina, fina nior. I år var nog jobbigaste året på länge. Det kommer bli extremt tomt! Många personer har fastnat i hjärtat <3
Var tårgöd flera gånger under själva programmet då niorna fick betyg, kören framförde en grym version av "Somebody that...", Julia sjöng "True colors" och min engelskelev Rebecka höll tal på engelska. Perfect!

Fan vilken underbar arbetsplats jag har! Fantastiskt!
Folk kan säga vad de vill om skolan (negativa saker), det rör mig inte i ryggen, för de har FEL! Finns inget mer underbart ställe att jobba på.

Fredag= eget jobb på Blåklint, långlunch och mycket prat och sedan fest på Södragården på kvällen. Grillning, bubbel, jordgubbar, öl, dans, prat. Perfekt slut på veckan :)

NU är det jobbigt igen för jag vet att det är en massa fina människor som också har fastnat i hjärtat som inte kommer att vara kvar i höst. Avsked är jobbigt. Avslutningar är vemodiga.

Men hey, jag vet ju att ni (både lärare och elever)finns kvar, bara inte just på Blåklint!

Nu ska jag inleda min dag med att ta en PW med höööög musik och testa Jogtracker.

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0