Variations 2012

Beställde nya Nespresso-kapslar nyss och såg då att de, förmodligen tillfälligt, fått in vaniljblomman från Variations 2011. Ville testa redan innan jul, men hann aldrig få tag på några kapslar inne de tog slut. Limited edition. Ska bli spännande!


Bild från nespresso.se

Vad har jag testat för GI-LCHF-recept sedan sist?

- Blomkåls"risotto"/ris med svamp - gott!

- LCHF-pizza med pepperoni, oliver och lök
Använde receptet till botten/pizzadegen härifrån och improviserade resten.
http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/lchf-pizza/

Supergott blev det! Det roliga var att jag som inte är så van att egentligen följa recept och greja i köket läste lite snabbt och gjorde degen och hade in i ugnen. Sedan efteråt såg jag sista radendär det stod att att man skulle ha nästan 5 dl riven ost till. Haha, tyckte degen rann lite väl mycket. Men det gick att lösa, rev liiiite mer ost och hävde på degen i ugnen. Nu vet jag till nästa gång. :)

- Chokladmousse  (70 procentig mörk choklad (50 g), en äggula och cirka 1,5 dl grädde). Supergod lördagslyx.


En ny addiction är Lokas mineralvatten med Granatäpple. Uppfriskande! Måste byta min kolsyrepatron så jag inte förköper mig på mineralvatten..;)

NU ska jag njuta av kaffe, Helgonet och lugn och ro ett tag och sedan ta tag i mina söndagsplaner. Enjoy your Sundays!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0