Morgonstund har guld i mun.

Eller? Ganska sällan skulle jag vilja säga. Smärtsamt ögonblick när klockan ringer innan 06 varje morgon. Men att hinna duscha, äta frukost i lugn och ro framför nyhetsmorgon med tända ljus, helt ok och morgonmysigt! Det slutar dock alltid med att jag får stressa i väg. I dag spraaaang jag hela vägen ner till resecentrum, bara för att inse att tåget gick 26 över och inte 24, tänk hela två minuter tillgodo! Det ni! :) Innan dess hann jag förstöra mina favoritstretchjeans, yepp! Hemma alltså. MEN sedan blev det bättre. Riktigt bra tisdag i dag trots lång dag!

Inledde klassikerarbetet med år 8 med att bland annat se "Romeo och Julia". Ska bli så kul! Känner mycket mer inspiration nu än när jag jobbade med klassiker förra omgången. Det blir nog riktigt bra med mina fina, arbetssamma åttor!

Engelskan med niorna gick snabbt och var härligt inspirerande i dag. Vi lyssnade på newsreel, diskuterade året som gått, såg kortfilmen "End of the road" och påbörjade årskrönikor. Ska bli spännande att läsa deras texter nästa vecka. Grymt bra nior. Är ofta trött efter lunch på tisdagar och vet att jag sedan ska vara kvar till 17 på grund av ämnesgrupp...men blir nästan ALLTID på bra humör direkt engelskan börjar. Alltid bra stämning och skratt. Underbart.

Snabbringde fyra föräldrasamtal innan jag hastade till ämnesgrupp.Tur att jag har så kreativa kollegor! Känns bra inför temadagen nu. 


  Det där med att ringa hem: Jag tycker faktiskt att det är väldigt bra med den nya bestämmelsen att man måste meddela hem samma dag att en elev varit borta OCH att det är undervisande lärare som gör det. MEN ibland tar det en förfärlig tid. Jag tycker dock att det är värt det om det ger något och alla är alltid tacksamma att man ringer. Enda irritationsmomentet är när man kunde sparat en del samtal bara föräldrarna orkat sjukanmäla.  Hoppas att föräldrawebben kommer igång den här terminen. Vore ju toppen!


"What's in a name? That which we call a rose by any other name would smell as sweet" - Shakespeare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0