Inspiration.

I går var det nya LCHF-recept som provades i köket i Vasastan. Ja, det blir en hel del LCHF-recept. Kör väl någon slags blandning mellan det och GI just nu, skulle jag tro. My choice.

LCHF- pommes duchess
var riktigt gott! Lyxig lördagsfeeling. Orkar inte skriva receptet just nu, men det dyker nog upp, och vill någon ha är det bara att säga till. De består i alla fall bland annat av blomkål, kesella, parmesan och persilja.




Gjorde även nya frökex i går, en betydligt snabbare och, märk väl, även betydligt godare variant. How about that? Det mest avancerade är inte alltid det bästa. Men det borde man ju veta vad det här laget? :)




Kom nyss hem från stan så hittills idag har det mest blivit fika och lite shopping och söndagshäng. Just nu har jag scampispett i ugnen. Lunch eller något sådant. Går väl så när man äter frukost/brunch vid 11.

På agendan framöver står: röja lite, tvätta, försöka rätta/jobba lite...eller så bara fortsätter jag njuta av söndag. Förmodligen en blandning av allt det där. Har som vanligt söndagscheckat min jobb-fejsan och meddelat lite saker inför veckan samt svarat på frågor. Kanske även ska meddela mina fina engelskåttor att de är värda film på onsdag?

Åh, they are done! Bye!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0