If you don't stand for something, you will fall for anything.

Bra studiedag. Var lite lagom pepp innan, men tycker det var en riktigt bra dag. Känner mig laddad och har nya tankar. För övrigt jobbar jag på världens bästa arbetsplats, så det så. Jaaaa, men självklart kan många saker bli bättre, var någonstans skulle det inte kunna bli det liksom? Men jag vill definitivt inte jobba någon annanstans, med andra elever eller med andra kollegor eller med en annan ledning. No. Då vet ni det. Eller, det visste ni väl förut...but I wanted to state the obvious.

Freeeedag i morgon. Underbart med helg igen. Vem sa att veckorna inte går fort? Det är bara att knäppa med fingrarna så är det fredag igen känns det som. Det känns inte ens jobbigt att det är januari. Värsta månaderna nu egentligen, men nej inte i år.

Fredagen bjuder på en hel massa jobb. Ska vara supereffektiv tänkte jag. Haha, får kanske dra med ett gäng av de nya kapslarna styrka 12 till jobbet och häva i mig..;)





Jobbveckan avslutas sedan på bästa sätt med Bluett bokklubbsträff hos Maria. Will be nice!

Övriga helgplaner är att försöka hinna med lite nöje och trevligheter, men framför allt att avverka en si så där 100 pluppar. Pluppstopp nästa helg, men man behöver ju inte alltid göra allt i sista minuten. Och jag hoppas verkligen ni förstår vad jag menar med pluppar. Yrkesord...:) Wish me luck.

En annan sak, fy fan vad irriterande med människor som inte kan vara glada för någon annans skull och bara ska leta fel hela tiden. Helt ärligt så kan det ju inte vara ett särskilt kul liv. Mår man inte bättre om man sprider glädje och kan göra någon annan glad? Orka negativa människor! Och nej...inget som rör mig personligen just nu, men ville bara säga det.

Avslutar med ett minnesvärt citat från en superb peppföreläsning vi var på en gång:

"Man blommar inte mindre för att någon annan blommar bredvid."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0