I can see your halo.

Jag har väldigt svårt att fokusera på en sak i taget, vilket innebär att jag både bloggar, surfar, facebookar osv när jag ska skriva omdömen. Kanske inte genomeffektivt, men det gör det ändå roligare. Blir galen om jag ska sitta med bara omdömesdatabasen framför mig. Man har väl simultankapacitet. Tur ändå att det är en vecka kvar till deadline. Har gjort en massa annat samtidigt som sagt och nu ska jag ner och besöka tvättstugan.

Testade att göra hemgjord kebab i dag. Har inte läst något sådant recept innan, men hittade ett spännande för någon dag sedan när jag surfade runt. Finns ju lite olika varianter, men det här blev ju supergott! Jag som älskar kebabsallad.






köttfärs
kryddor
1 ägg

Gör så här:
Rör ihop alla ingredienser. Dela smeten i två delar och lägg varje del på ett bakplåtspapper. Lägg en bit plastfolie över och kavla ut smeten tunt. Värm i ugnen i 250 grader tills du är nöjd med konsistensen/färgen
.

Nästa gång ska jag följa originalreceptet mer och ha i mer kryddor, t.ex. tacokrydda samt dela i fyra delar och kavla degen tunnare. Men blev som sagt riktigt gott, som köpkebab tycker jag! :)


Gjorde någon slags kebabsås till av creme fraiche, lite majonäs, kryddor och sambal oelek. Yummie!


Måndag i morgon: temadag språk. Kan bli spännande..måste gå upp cirka 5.15 i morgon tror jag..ska vara tidigare på jobbet och fixa iordning. Bra idé att börja temadagen 8 när man måste ställa iordning allt på morgonen? Svar nej!

Ska resa mig ur soffan nu..;)

Ha en bra vecka så hörs vi när vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0