Dåtid, nutid, framtid.

Årets tema för nationella provet i svenska. Och nej, det är inte hemligt. Man kanske är konstig om man blir exalterad över att få öppna kartongen med alla texthäften och muntliga uppgifter? Möjligt, men tur att jag är i gott sällskap :)

Riktigt effektiv dag i dag! Nöjd. Däremot är jag inte så nöjd med vädret. Äckelväder, to call it by it's real name. I morse blåste det så mycket att både min mobil och Metro blåste iväg från stoplen där jag lagt dem i väntan på tåget. Metron hamnade på spåret, men det gjorde som tur var inte min mobil! Väderolyckan fortsatte med att min jacka "krackelerade" när jag skulle vara rastvakt, dragkedjan gick alltså sönder. Happy days...fick låna Saras jacka och tog mig ut i regnet med ett paraply som ville vända sig. Nu är det ju alltså så att det måste bli vår så jag kan gå i skinnjacka eller så i morgon, vägrar köpa vinterjacka nu. Det vore riktigt surt.

Har landat hemma nu i alla fall. Hade tänkt testa Pilates, men nej verkar inte komma igång med träningen den här veckan. Man kan ju inte lyckas med allt...ironi..;)

Svarade precis några elever på facebook. Så himla smidigt. Funderar någon på att skaffa en facebooksida med sina elever, gör det! Har en skolprofil där jag bara lägger till elever jag har och jag gör sedan grupper för mina olika ämnen, t.ex. svenska år 8. För mig är det så mycket smidigare och roligare att kolla där än att kolla mejlen, och eleverna är ju där på facebook i alla fall och kan slänga i väg ett mejl, eller posta ett inlägg i vår grupp som alla ser och kan svara på. Sociala medier kan vara bra till mycket. Tummen upp!

Well, Friday coming up! Sweet :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0