Hey Thursday!

Ser vecka 8 som en hägring borta vid horisonten just nu. Gud vad skönt det ska bli. Har haft pms-symptom senaste dagarna. Känner mig grinig, trött, färglös och sliten..haha, det där lät värre än vad det var. Men har tappat den där energin jag hade för ett tag sedan. Fast det är nog bara tillfälligt..är för mycket att göra just nu bara.

Delade ut terminens första röda kort idag, eller ok vi kallar det inte så längre, fast det innebär ju samma sak. Insikten efteråt var, överraskande nog, att jag har många otroligt fina och mogna elever, och att det mesta kan lösas om man pratar med varandra. Inte en helt fel insikt så här en torsdag..;) Sen finns det andra saker som inte löser sig så lätt, men man kan inte göra mer än sitt bästa. Det kan ingen göra.

Åkte hem tidigt, precis i tid för övrigas intåg i matsalen och arbetsmiljöenkätsinfo. Nästan så ordet plupp låter fint i jämförelse. Nästan. Nu har ett par timmar ägnats åt pluppande och jag tror en paus behövs innan jag ska måla det allra mesta gult och grönt.

Känns lite som någon har kört över mig med en ångvält, och jag har svurit en hel del samt smällt i dörrar och förmodligen varit quite opedagogisk vid vissa tillfällen, under veckan. Thank heavens att omdömesveckan snart är över.

I morgon är det TGIF och AW med härliga kollegor! Hey beer ;)

Have a nice Friday, you're probably worth it!  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0