Hello week 9!

Oj, vilken torka det var här. Borde ju ha hunnit blogga på lovet, men nej. Lättare att ta sig lite tid en vanlig vardag i väntan på tv och när man sjunkit ner i soffan efter en arbetsdag tror jag allt.

Har haft ett grymt skönt och perfekt lov som laddade mina batterier. Härligt, härligt! Tog lov strax innan tolv på fredagen och stack hem, hämtade packning och drog till Gävle för tjejhelg hos fina Suss med Maria och Sofia. Det blev drinkar, öl, tjejsnack, thaimat, Harrys, dans, dans, shopping, fika, utelunch, divanhäng och sådant trevligt. Får snart göras om! Gillar starkt våra sommarplaner. 

  På måndagen tog jag tåget vidare till Luddis där jag slappade hos mina päron, fick mamma att GI-anpassa maten..;)  träffade min saknade och fina barndomsvän Helena och världens underbaraste Hilda, bjöds på god lunch och underbart väder, och sist men inte minst var jag till Borlänge för att träffa min saknade Jess och sötaste bustrollet Ella. Onsdagen avslutades med frågesport och vin och ett sms från min frisör som meddelade att jag fick tid på fredag morgon. 

Och......back to Östergötland. Torsdag= stadshäng och bokrea. Fredag= frisören, lite shopping och sedan god mat och en massa serier.
  Som en perfekt avslutning på lovet kom även min saknade Heidi hit för att hälsa på sin syster. Träffade henne lördag/söndag och vi hade supertrevligt med stadshäng, fika, god shoppinglunch på Yogi, bio "Simon och ekarna", Riga balsam, drinkar, a walk down memory lane (studenttiden) och solskenspromenad runt Stångån.

Ok, en massa rabbel, babbel, men har haft ett så bra lov. Lycklig över att ha fått träffa i princip alla mina fina, underbara vänner som bor så långt bort. Kan inte alla inse att Linköping är the place to live? ;)  Kanske har Heidi insett det i alla fall!?

Bra måndag i dag. Pigg och glad. Nu är jag kaffesugen. Kanske en bra idé då jag ska vara vaken till 23 och se Big brother? Orka missa det liksom...;)

För övrigt har nästan alla kommenteratmin våriga tröja i dag. Älskar färg. Måste nog ha den i morgon också. Colour your life!   <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0