Are you nuts?

Önskar sol och minst 15 grader just nu, så där som det var redan för någon vecka sedan. Balkonghäng dessa lediga dagar skulle ju sitta grymt fint för att ladda batterierna. Nu verkar dock inte väderguden vara på min sida så får väl nöja sig med grådaskigt väder ett tag?

Har landat hemma i Linkan igen och ska njuta av lov och lediga dagar här. Älskar att ha tid till att fylla dagarna med det som faller en in. Ska testa nya recept, komma igång med mina PW igen, kickstarta mitt nyttiga liv ännu mer, luncha på stan, kanske ut och äta och ta någon drink, eller något helt annat skoj som faller en in. Kanske bio också, vill ju se "The Hunger games". Sedan på fredag kommer min fina Gävle-Suss och stannar hela helgen. Jippie! :)

Just ja, hade ju tänkt jobba lite också. Eller jag MÅSTE egentligen jobba lite också. Har åttornas klassikerarbeten att rätta framför allt, men med det här vädret och nya Espressokapslar i intågande ska det väl gå bra. Trots att jag behöver jobba någon dag så måste jag bara säga åhhh, vad jag njuter av ledighet just nu, OCH efter påsklovet  sedan är det ju typ nedförsbaaaaaacke!

Idag gjorde jag bokstavsbollar och det blev riktigt gott. Välkomna på fika! :)

Receptet hittade jag här. I morgon ska jag på stan. Tänkte förära syster yster (ja, systembolaget alltså) ett besök och frågan är om jag inte ska passa på att köpa mörk rom så jag kan testa att göra de där rombollarna också? Jo, tror allt det.

Har varit dåligt med receptinspiration här på bloggen ett bra tag, men jag ska försöka ändra på det. Har även skaffat appen Polaroid camera så det kan bli lite nya inspirerande bilder. Den som väntar på något gott...;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0