Two more days.

Söndag i dag, men utan någon gnagande söndagsångestkänsla i bakgrunden. Två lediga dagar till EFTER i dag. Lovely!

I dag ska jag försöka fixa lite hemma och sedan mest relaxa och ha det skönt med en massa kaffe och bok (håller på i "Cirkeln" nu).

Igår åkte jag till Mjölby på eftermidagen och mötte upp Sara med familj för att titta på Elsas och Alvas dansuppvisning. Superkul! Sedan åkte jag med hem till fina Sara och drack vin, pratade och åt supergod grillad kyckling, sparris + grönsaker i ugn. Riktigt trevlig kväll!

Jag är glad att jag har så många fina personer i mitt liv. För mig lite in på diskussionen vi hade i fredags på AW:n Vi analyserade både jobb oxch privatliv, och det viktigaste är ju verkligen att man själv trivs och är nöjd, man kan inte jämföra med någon annan, och vi vill alla ha olika saker. DU bestämmer över ditt liv.
Jag vågar säga ifrån, jag skulle aldrig låta någon köra över mig, tror jag, men samtidigt väcks ibland tanken att göra uppror, fast på bekostnad av vad? Ibland är det inte så himla lätt vad som är rätt eller fel, man kan vända på det och se på saker på olika sätt. Dock blir jag livrädd när jag börjar tänka och jämföra med andra situationer där en stark person får med sig andra som inte reflekterar över att de gör något fel, och helt plötsligt har situationen gått för långt. Nu fattar ni säkert inte vad jag pratar om, men det är bra, behövde bara  skriva av mig detta.

För övrigt har detta fastnat i min hjärna. Skrattretande hemskt " tänk tanken att personen istället en kvinna. Lägg till ganska ful, och i medelåldern. Hur hade situationen varit då." Svar: Det situationen finns inte ens på världskartan.  Jävligt, jävligt tänkvärt.

Slut på analytiska tankar för denna söndag. Är inte det minsta upprörd just nu, återkommer när jag är där, då kanske ni fattar vad jag menar ;)

Kom precis hem från Priso där jag handlade lite mat och god grillmat till i morgon, och klockan är ändå bara 13. Åh, vad skönt! Ska röja lite, kicka igång kaffemaskinen igen och sätta mig med "Cirkeln". Det är plan 1 för i dag.


På återseende! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0